maanantai 18. kesäkuuta 2012

Viimeisiä viedään


Viimeinen viikko on käsillä. Onko kaikilla teillä muillakin jo koko ylävartalo puuduksissa ja lihakset jumissa niin kuin minulla?

Oma saldoni ei ole kovin ihmeellinen, mutta heinäkuulle asti jää kyllä paljon tekemistä ja koitan saada vielä ennen juhannusta aloitettuja töitäkin ähellettyä. Olen väsännyt neljätoista susirumaa tiskirättiä ja monen monta peittotilkkua moneen eri peittoon sekä virkaten että neuloen.

Lisäksi virkkasin yhdet paidankaulukset. Kuulostaako modernilta ja trendikkäältä? No ei minustakaan, mutta yritän ajatella, että olen sitä silti. Sovitin nimittäin vaatekaupassa yhtä puseroa ja kuvittelen nyt, että osaan tehdä itse samanlaisen, kun eihän siinä paljoa tarvitse osata ommella. Eli ne kaulukset odottelevat loppupaitaa vielä ensi kesänä ja sitä seuraavana ja vielä sittenkin, kunnes lopulta tajuan purkaa mokomat kaulukset ja ihmetellä, mitä muuta tekisin ohuesta mustasta puuvillalangasta. Mutta se ajatus mustasta paidasta on kyllä hieno. Suurempina projekteina on tekeillä virkattu matto ja angoramerinovillainen takki. Kolmatta isompaa projektia vielä pohdin, ehkäpä joku huivi.

Kovasti olen myös ihastellut teidän muiden tekemiä töitä täällä blogeissa. Kesän hitti-KYHäys tuntuu olevan Himppu-mummon patalappu-malliksi nimetty nätti malli, tai ainakin mulle on jotenkin jääneet mieleen erityisesti ne, että sellaisia on ollut runsaasti. Ehkä olen vain kiinnittänyt jostain syystä niihin erityisesti huomiota.

Tosi kauniita virkattuja korvakorujakin näin, kun äsken vilkuilin, taisi olla molemmissa blogeissa. Ja upeita huiveja. Ja aivan mielettömiä sukanneulontasuorituksia! Barbinvaatteet saivat mut harmittelemaan, ettei omassa lähipiirissäni ole sopivia barbinomistajia, joille virkata asuja (Pikkutyttönä olin aika ahkera siinä puuhassa ja joka ikinen pikkunöttönen muuttui hameeksi tai mekoksi.). Kaiken kaikkiaan upeita käsitöitä ja olen tosi onnellinen, että olette laittaneet niin paljon kuvia töistänne nähtävillemme! Uskomattoman aikaisin saimme myös sähköpostiimme ihan ensimmäiset kuittaukset aloitetuista (ja jo valmistuneista!) projekteista, te olette ihan koneita, hyvät neulojat!

Nyt vielä viimeisen viikon puristukset. Toivottavasti olette säästäneet puikoille ja koukuille otettavaksi kaikenlaista mukavaa ja inspiroitavaa vielä näin viime metreille asti! Vielä jaksaa!

Koukuttaja

1 kommentti: